Jak efektywnie wykorzystać Social Media?

Obecność marek w social media stała się wręcz obowiązkiem. Media społecznościowe to ważny kanał, który może stanowić dużą wartość dla firmy. Patrząc na wiele stron firmowych, można jednak odnieść wrażenie, że za dużą ilością ładnie wyglądających ikonek nie idzie nic.

Zakład Pogrzebowy Lublin Usługi Pogrzebowe Animus

 

Czas na bolesną prawdę: nie warto być wszędzie. Skąd jednak wiedzieć na które social media postawić i jak je prowadzić? Żeby uzyskać odpowiedź, najpierw należy zadać sobie kilka dodatkowych pytań:

Jaka jest moja strategia?

Czy social media to część większej układanki? Czy mają pełnić jakąś funkcję (sprzedażową, wizerunkową, obsługa klienta) czy robisz to tylko „bo wypada”?  Aby social media były efektywne, strategia jest podstawą.

Z jakich mediów społecznościowych korzysta moja grupa docelowa?

Przykład: jeśli kierujesz produkt do starszej grupy odbiorców nie ma sensu tracić czasu na Instagram lub Snapchat. Dane na temat użytkowników korzystających z danych platform są łatwo dostępne. Sprawdź je i zobacz, czy aby na pewno nie marnujesz czasu, gdy Twój target jest kompletnie gdzie indziej!

Czy profile mojej marki prowadzi osoba kompetentna? Czy ma na to czas?

Jeżeli nie znasz się na tym, albo osoba, której powierzyłeś to zadanie, również nie jest specjalistą/nie lubi mediów społecznościowych – tracisz dwa razy. Po pierwsze, nie wykorzystując potencjału social media, a po drugie, tracąc czas osoby, która mogłaby w tym czasie zrobić coś bardziej efektywnego dla Twojego biznesu. W takich sytuacjach lepiej powierzyć to specjalistom.

Czy mam czas i pomysł na kanały mojej marki?

Nie ma nic gorszego niż zaniedbany fanpage na Facebooku z ostatnim wpisem sprzed 2 lat. Jedyne, co może spowodować taki profil to rozczarowanie potencjalnego klienta, który szukał informacji o marce.  Z kolei nudny kanał, prowadzony bez pomysłu, nie zachęci starych obserwatorów do interakcji i nie przyciągnie nowych.  W takiej sytuacji również warto skierować się po pomoc do specjalistów.

Facebook, YouTube, Twitter, Instagram, Snapchat, Pinterest, LinkedIn, Vimeo… i wiele więcej.  Po odpowiedzi na powyższe pytania przeanalizuj swoją obecność w social media i zacznij w pełni wykorzystywać ich potencjał!

Czytaj także

Wizerunek czy sprzedaż czyli po co Ci kampania (w ... Do tego wpisu natchnęła mnie kreacja jednej z marek telekomunikacyjnych, która ni jak nie dawała się zamknąć, skutecznie utrudniając dostęp do treści....
Marketing online a urządzenia mobilne Świat urządzeń mobilnych całkowicie zmienił reguły marketingu online.  Sposób w jaki konsumujemy treści online za pomocą smartphone’ów jest niemal rew...
Typografia w projektach internetowych ma znaczenie Jakiś czas temu wiele negatywnych komentarzy w tzw. środowisku otrzymała nowa strona jednego z najpopularniejszych sklepów z artykułami dziecięcymi ze...